طرز تهیه 7 ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت و روشن شدن پوست

مقاله حوزه آرایشی و بهداشتی از جمله: آرایش چشم و ابرو - آرایش صورت - آرایش مو - لوازم آرایشی - نکات آرایشی

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

ماسک خیار و گلاب

طبیعت پیرامون ما پر از شگفتانه‌هایی است که می‌توانند به پوست انسان جان دوباره‌ای بخشیده و بسیاری از مشکلات آن را، بهتر از هرگونه محصول صنعتی، برطرف کنند. مهم‌ترین مزیت استفاده از مواد طبیعی این است که معمولا عوارض جانبی خاصی برای پوست شما ندارند و گاهی ترکیب دو یا چند مورد از آن‌ها می‌تواند به معنای واقعی کلمه معجزه کند. یکی از این ترکیبات ماسک خیار و گلاب است که خواص بی شماری داشته و علاوه بر چاقی صورت، کاربردهای متنوعی دارد. در این مقاله ابتدا به خواص ماسک خیار و گلاب برای پوست می‌پردازیم و بعد تمام دستورالعمل‌های امتحان شده را برای ساخت این ماسک توضیح می‌دهیم. اگر شما هم به دنبال پوست سالم و شفافی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

خواص ماسک خیار و گلاب برای پوست

قبل از آن که به نحوه ساخت و طرز استفاده از ماسک خیار و گلاب بپردازیم، بهتر است با خواص این دو محصول شگفت انگیز آشنا شوید. به این ترتیب، اطمینان پیدا خواهید کرد که برای داشتن پوستی سالم و شفاف همیشه هم لازم نیست که بابت خرید محصولات گران قیمت، هزینه هنگفتی بپردازید.

هزاران سال است (حدودا از زمان قرون وسطی) که از گلاب استفاده می‌شود و مزایای بی‌شماری برای پوست و موها دارد. خیار هم حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است و می‌تواند در موارد بسیاری برای بهبود مشکلات پوستی مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه مهم‌ترین خواص ماسک خیار و گلاب را می‌خوانید. ناگفته نماند که تمام این موارد، در نتیجه آزمایشات علمی مشاهده شده‌اند.

  1. کاهش پف و قرمزی صورت

مطالعات نشان داده‌اند که خیار در ماسک خیار و گلاب و یا به تنهایی، می‌تواند تورم و پف پوست را کاهش دهد. در نتیجه به ویژه در مواقعی که کم خوابی داشته‌اید و زیر چشم‌های‌تان حلقه‌های تیره نقش بسته است، مفید خواهد بود. برای بیدار کردن پوست خسته‌تان با خیار، می‌توانید برش‌های آن را روی چشم‌تان بگذارید و یا از آب خیار استفاده کنید. خواص ضدالتهابی گلاب هم موجب کاهش قرمزی پوست می‌شود.

خیار برای پوست صورت

  1. خیار و گلاب برای بهبود آکنه

همان طور که می‌دانید، چربی بیش از حد و سلول‎های مرده پوست منافذ پوستی را مسدود کرده و باعث بروز انواع جوش صورت می‌شوند. خیار در ماسک خیار و گلاب مانند یک قابض ملایم عمل کرده و به پاکسازی پوست و کوچک شدن منافذ آن کمک می‌کند. در نتیجه ممکن است بر کاهش جوش و چنین ضایعات پوستی موثر باشد.

  1. مبارزه با پیری زودرس

براساس یک پژوهش در سال 2011، خیار سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در نتیجه یک ماده ضد چروک مفید محسوب می‌شود. علاوه بر این، خیار حاوی ویتامین C و اسید فولیک است. ویتامین C محرک رشد سلول‌های جدید بوده و اسید فولیک هم به مبارزه با سموم محیطی، که پوست را خسته یا پیر می‌کنند، کمک می‌کند. در نتیجه این ترکیبات در ماسک خیار و گلاب کمک می‌کنند پوست شما محکم‌تر و سالم‌تر به نظر برسد.

همچنین گلاب در اغلب محصولات زیبایی با هدف کاهش چین و چروک یافت می‌‎شود. به این دلیل که گلاب خواص ضدپیری دارد و می‌تواند علاوه بر تسکین پوست تحریک شده، چین و چروک را کاهش دهد.

  1. تسکین سوزش با ماسک خیار و گلاب

اثر خنک کنندگی و ضدالتهابی خیار می‌تواند به کاهش درد، قرمزی و تحریک ناشی از آفتاب سوختگی، گزش حشرات و سایر بثورات پوستی کمک کند. از طرفی یکی از بزرگ‌ترین فواید گلاب، خاصیت ضدالتهابی قوی آن است و به همین دلیل در درمان و بهبود اگزما و روزاسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. آبرسانی پوست با خیار و گلاب

خیار 96 درصد آب دارد. از طرفی آب به تنهایی نمی‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم کند. در نتیجه توصیه می‌شود آب خیار را با سایر مواد آبرسان مانند عسل یا ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و به این صورت پوست را آبرسانی نمایید. آبرسانی به موقع پوست، تاثیر شگرفی در چاقی صورت لاغر و چروکیده دارد.

ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت

  1. ترمیم جای زخم و اسکار آکنه

گلاب دارای خواص ضدعفونی کننده و ضدباکتریایی است که می‌تواند به بهبود سریع زخم‌ها کمک کند. در نتیجه با استفاده از گلاب دیگر خبری از عفونت‌های بعد از بریدگی و سوختگی نخواهد بود. علاوه بر این، اگر از جای جوش‌ و آکنه‌های‌تان رنج می‌برید، حتما این ماده طبیعی و یا ماسک خیار و گلاب را امتحان کنید. 

طرز تهیه ماسک خیار و گلاب برای پوست

در ادامه این مقاله طرز ساخت چند ماسک خیار و گلاب را می‌آموزید. توجه داشته باشید که بهره مندی از مواد طبیعی به عنوان ماسک پوست و مو، صبر و حوصله شما را می‌طلبد. پس برای کسب بهترین نتیجه، در استفاده از این نوع ماسک‌ها مداومت داشته باشید.

  1. ماسک خیار و گلاب کوچک کننده منافذ

مواد مورد نیاز: خیار، گلاب، پارچه نرم

طرز تهیه: ابتدا روی پارچه نرم و نخی‌تان سوراخ‌هایی برای چشم، بینی و دهان‌تان ایجاد کنید تا به این طریق شیت ماسکی داشته باشید. برای ساخت این ماسک خیار و گلاب، نصف خیار را رنده کرده و آن را از صافی عبور دهید تا آب آن به دست آید. دو قاشق غذاخوری گلاب به آب خیار اضافه کنید و خوب هم بزنید. شیت ماسک خود را به این مخلوط آغشته کرده و روی صورت‌تان قرار دهید. اجازه دهید ترکیبات ماسک به مدت 20 دقیقه جذب پوست شما شوند و سپس ماسک را بردارید.

  1. ماسک خیار و گلاب برای جوانسازی پوست

مواد مورد نیاز: خیار و گلاب

طرز تهیه: ابتدا خیار را به صورت افقی دو تا برش دهید تا دو دیسک گرد داشته باشید. برای ساخت ماسک خیار و گلاب، بقیه خیار را رنده کرده و یک قاشق غذاخوری گلاب را در کاسه‌ای به آن اضافه کنید. مخلوط حاصل را خوب هم بزنید و سپس حدود 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس ماسک خیار و گلاب را روی صورت خود بمالید و برش‌های خیار را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. اجازه دهید ماسک 30 دقیقه جذب پوست شود. بعد برش خیارها را بردارید و صورت‌تان را بشویید. برای کسب بهترین نتیجه، هر روز از این ماسک استفاده کنید.

نکته: بعد از استفاده از این ماسک خیار و گلاب از سرم پوستی همیشگی‌تان استفاده کنید تا رطوبت خیار و گلاب کاملا در پوست شما باقی بماند.

گلاب برای پوست

  1. ماسک خیار و گلاب برای چروک دور چشم

مواد مورد نیاز: نصف خیار پوست نگرفته، 2 قاشق غذاخوری گلاب، پد صورت

طرز تهیه: خیار را با گلاب در مخلوط کن بریزید و مخلوط حاصل را از یک صافی رد کنید. محلول به دست آمده را در یک اسپری تمیز بریزید و در یخچال قرار دهید. برای مصرف، محلول معجزه گرتان را روی پدهای پنبه‌ای اسپری کنید و آن را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. این ماسک خیار و گلاب را به مدت 2 هفته می‌توان در یخچال نگهداری کرد. با استفاده مداوم از آن، چروک‌های ریز دور چشم به مرور زمان محو می‌شوند.

  1. ماسک خیار و گلاب برای آفتاب سوختگی

مواد مورد نیاز: یک قاشق غذاخوری آب خیار، یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه و یک قاشق گلاب

طرز تهیه: تمام مواد فوق را در ظرفی مخلوط کنید. توپک پنبه‌ای را به این ماسک آغشته کرده و آن را روی نواحی برنزه شده و آفتاب سوخته بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید. از این ماسک می‌توانید بلافاصله بعد از بازگشت به خانه روی نواحی آفتاب سوخته پوست‌تان استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که بهترین راهکار برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، استفاده درست از بهترین ضد آفتاب مناسب پوست شماست.

  1. ماسک خیار و گلاب برای درمان آکنه

مواد مورد نیاز: 2 قاشق غذاخوری آب خیار، 1 قاشق غذاخوری گلاب، 2-1 قاشق غذاخوری مولتانی میتی

طرز تهیه: تمام موارد فوق را خوب با هم مخلوط کنید. ماسک حاصل را روی کل صورت‌تان بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت زمان صورت‌تان را با آب گرم بشویید. مولتانی میتی داخل این ماسک، قدرت بالایی برای جذب چربی اضافی پوست دارد و با لایه برداری پوست شما، لکه‌ها و آکنه‌ها را بهبود می‌بخشد.

ماسک خیار و گلاب برای جای جوش

  1. ماسک خیار و گلاب برای نرم شدن پوست

مواد مورد نیاز: 45 میلی لیتر گلاب، 40 میلی لیتر کرم مرطوب کننده، 25 گرم سبوس گندم، یک خیار

طرز تهیه: گلاب و کرم و سبوس گندم را با هم مخلوط کنید و صبر کنید تا پف کند. سپس انتهای خیار را برش دهید. اگر خیار دانه‌های درشتی دارد آن‌ها را جدا کنید و آن را فشار دهید تا آب آن خارج شود. به جای این کار می‌توانید خیار را رنده کنید و آن را از صافی رد کنید. آب خیار را به ماسک اضافه کنید. یک پد پنبه‌ای را به این ماسک کاملا آغشته کرده و فشار دهید. پد را روی پوست‌تان بکشید و صبر کنید تا لایه اول خشک شود. سپس مجددا لایه دیگری با پد جدیدی روی پوست بمالید. بعد از نیم ساعت، صورت‌تان را بشویید.

  1. ماسک برای آبرسانی و چاقی صورت

چه پوست شما خشک و چه چرب باشد، گاهی اوقات ممکن است احساس کنید پوست‌تان کدر شده است. پوست کدر و خسته معمولا نشانه کم آبی بدن است. ماسک‌های صورت طبیعی راه حلی عالی برای بازسازی پوست و تامین رطوبت موردنیاز آن است. همچنین اگر به دنبال چاقی صورت‌تان هستید، تاثیر هیدراته بودن پوست را بر آن نادیده نگیرید.

مواد مورد نیاز: 1 قاشق غذاخوری خیار رنده شده، 2 قاشق چای خوری گلاب، 2-1 قاشق غذاخوری جو دوسر

طرز تهیه: پوره خیار و گلاب را با هم مخلوط کنید. مقداری جو در سر را در هاون بکوبید تا خوب ریز شود و سپس به مخلوط قبلی اضافه کنید. مقداری جو دو سر بریزید که قوام ماسک حاصل، متناسب باشد؛ یعنی به آسانی روی پوست قرار گیرد و زیاد هم سفت نباشد. برای استفاده از این ماسک خیار و گلاب، ابتدا صورت‌تان را بشویید. سپس لایه نازکی از ماسک را روی پوست‌تان بمالید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. بعد از خشک شدن لایه اول، می‌توانید مجددا یک لایه دیگر بزنید.

بعد از اینکه ماسک کاملا خشک شد، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. تا زمانی که پوست‌تان هنوز کمی مرطوب است، کرم مرطوب کننده بزنید. به این ترتیب، کرم صورت رطوبت را در پوست‎تان به دام انداخته و صورت‌تان بهتر آبرسانی می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : شنبه 3 تير 1402
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی